NAC ontdek je pas echt in
het NAC Museum

Een museum waarin de kostbare schatten van Bredaas voetbaltrots te bewonderen zijn. Een museum waar anekdotes en relikwieën belangrijker zijn dan het zilverwerk. Een loze ruimte onder vak G, wordt omgetoverd tot de ruimte waarin het bijzondere levensverhaal van NAC verteld wordt. De opening geschiedt 22 februari 2002 door toenmalig burgemeester Chris Rutten en Cees van Haperen.

De oprichting

De voetbalclub NAC kent een enorm rijke historie. Een voetbalclub heeft geen grote prijzenkast nodig om een rijke historie te hebben. NAC: een unieke club, een unieke historie. De voetbalclub NAC kent een enorm rijke historie. Vanaf de oprichting in 1912 speelde de club ruim 3.000 officiële wedstrijden.

De geschiedenis van het NAC Museum

In 2002 gestart, in 2013 ongekende waterschade, in 2015 volledig wederopgebouwd. Het NAC Museum en de vrijwilligers blijven zich terugknokken ondanks de tegenslagen. Het museum is als een feniks herrezen en groter dan ooit tevoren. Iets waar we op blijven bouwen omdat de liefde blijft bestaan!

meer over dit onderdeel

Stichting NAC Museum

Sinds 2014 heeft de Stiching NAC Museum de ANBI status, om de ANBI status te kunnen behouden dienen de gegevens van de stichting op de website gepubliceerd te worden.

Meer over dit onderdeel

De mensen achter het NAC Museum

De Stichting NAC Museum is opgericht op 7 juli 2000 door een groepje vrijwilligers, dat samen met een aantal andere fanatieke NAC-supporters een NAC Museum wilde creëren. De heren stapten naar de Kamer van Koophandel en de stichting was een feit.

bekijk ons team

De geschiedenis van NAC

De club waar wij allemaal zo trots op zijn, opgericht in 1912 door een samenvoeging van 2 clubnamen tot aan landskampioenen in 1921.

bekijk de geschiedenis

Support het NAC Museum

Om het museum op peil te houden en eventueel uit te breiden kunnen we jouw hulp goed gebruiken. Wij vragen dan ook aan iedereen of ze vrijwillig een steentje willen bijdragen door een donatie te doen aan het NAC Museum.

Meer over dit onderdeel

Neem een duik in de
rijke geschiedenis van NAC

Altijd al willen weten hoe de NAC-helden van vroeger speelden?
Breng dan een bezoekje aan het NAC Museum in het Rat Verlegh Stadion.

bezoek het nacmuseum